О МУЗИЧКОМ СЕЋАЊУ У КОМПОЗИЦИЈИ МОНУМЕНТИ – УВЕРТИРА ЗА МИР ЂОРЂА МАРКОВИЋА
Сажетак
Сагледавањем различитих теоријских перспектива о улози сећања у савременој култури и разматрањем проблема музичког сећања, у овом раду се испитује значај и значење реминисценција на Девету симфонију Лудвига ван Бетовена и Тужбалицу жртвама Хирошиме Кшиштофа Пендерецког у оркестарској композицији Монументи – Увертира за мир (2022) Ђорђа Марковића (1978). Закључак је да је позивање на прошлост, па и оно попут Марковићевог, данас проистекло из тежње да се, услед све бржих друштвених промена и доминације информацијске и медијске културе, друштво одупре страху од заборава, али и неизвесности од онога што следи.
Сва права задржана (c) 2023 Интернационални часопис за музику Нови звук
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.