КАМЕРНА МУЗИКА СИЛАРДА МЕЗЕИЈА И ДИФЕРЕНЦИРАНЕ ПОДУДАРНОСТИ ФАКТУРНИХ СЛОЈЕВА У ЊЕНОМ ТОНСКОМ СЛОГУ (II)
Сажетак
Поглед на морфологију музичког језика војвођанског композитора Силарда Мезеија открива различита уодношавања фактурних слојева. На узорку од петнаест Мезеијевих камерних композиција извршено је апстраховање структурне основе њиховог тонског слога и типолошко разврставање на четири фундаментална начина ко-егзистирања слојева фактурe. Ови модалитети дефинисани су као диференциране подударности. Изабрана синтагма не реферише на математичко-логичко значење подударности, већ на ресемантизацију тог појма у контексту догађајно-објектне реалности музичког простор-времена. Иако нити једна од ове четири врсте подударности није специфична само за музички свет Силарда Мезеија, чињеница да се оне у стваралаштву овог композитора јављају у релативној сразмери даје назнаке о специфичним идејним стремљењима укљученим у поетичку раван дела.
Сва права задржана (c) 2022 Интернационални часопис за музику Нови звук
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.