НОВ КОНЦЕПТ УЧЕЊА AБИНИХ ПЕСАМА У УНИВЕРЗИТЕТСКОЈ НАСТАВИ СОЛФЕЂА

  • Милена Петровић Универзитет уметности у Београду, Факултет музичке уметности, Катедра за солфеђо и музичку педагогију
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.5937/newso22059025P
Кључне речи: популарна музика, популарна музичка педагогија, Аба, неформално учење музике, формална универзитетска настава солфеђа, мултимодалност, интердисциплинарни приступ

Сажетак

Нов интердисциплинарни приступ подучавању Абиних песама укључује: графички приказ мелодијских контура и хармонских прогресија; отеловљеност напетости и опуштања изазваних (не)очекиваним хармонским обрасцима/ прогресијама, формом и ритмом; слушну и визуелну музичку анализу остината и бордуна, као елементарних карактеристика популарне музике, и дорског модуса, пентатонике и блуз нота, који су део Орф-Шулверк наставних стратегија; анализу емоција у односу на постепено додавање гласова и ланце доминанти; лингвистичку анализу која подразумева употребу риме у препевима стихова на српски језик, као и усаглашавање прозодијског нагласка, музичког метра и мелодијске контуре.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Милена Петровић је редовни професор на Факултету музичке уметности, Универзитета уметности у Београду.

Објављено
2022-07-07