МЕЛОДИЈСКИ МОДЕЛИ И МОДЕЛИРАЊЕ – ФУНДАМЕНТАЛНИ СИСТЕМ СТИЦАЊА ЗНАЊА О МУЗИЦИ
Сажетак
У циљу суштинског схватања појмова, појава, законитости и смисла у музици, пресудних за извођење и формирање интерпретације музичког дела, при читању нотног текста круцијално је применити методски утемељен систем који ефикасно поставља основу разумевања музичке садржине и доприноси развоју, надоградњи музичких способности и музикалности у најширем контексту. При музичко-педагошком процесу, у оквиру скупа музичких дисциплина (хармонија, контрапункт, музички облици, познавање музичких стилова...), од прeсудног су значаја мeтодe и системи рада којима сe читање нотног записа и разумевање музичке садржине гeнeришу и профилишу. Систем модели и моделирање је вид рада на перцепцији и рецепцији музичког дела сачињен од музичког модела и процеса рада са тим моделом – моделирања. Сложеност система се огледа у два поделемента моделирања: у изградњи асоцијативних способности присећањем на звук модела и стеченој аутоматској реакцији на звук. До сада је рад на моделима и моделирању третиран као музичко-педагошки приступ. У овој студији се детерминише као систем који има своју апликативност у процесу читања и тумачења музичког записа, а да, при том, није условљен музичким стилом или тоналним основама музике.
Сва права задржана (c) 2022 Интернационални часопис за музику Нови звук
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.