Повратак барока: „Concerto Dragonese“ Драгане Јовановић

  • Ира Проданов Универзитет у Новом Саду, Академија уметности
Кључне речи: Concerto dragonese, concerto grosso, барок, популарна култура

Сажетак

Да „садашњост исто толико мења прошлост, колико прошлост управља садашњошћу“ (T.С.Елиот) потврђује ново дело Драгане Јовановић Concerto Dragonese посвећено тридесетогодишњици постојања ансамбла Camerata academica Академије уметности Универзитета у Новом Саду. Kомпоновано као типичан concerto grosso оно одсликава теоријске поставке француског мислиоца Ги Скарпете (Scarpetta) и ставове америчког историчара уметности Грега Ламберта о повратку барока у само средиште савременог стваралаштва, али и у сам стил живота која се данас води. То међутим дело не лишава „бењаминске ауре“ која омогућава да оно комуницира кроз различите асоцијације на барокне мајсторе и ритмове савремених популарних жанрова плеса, филмске музике и слично.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

I. Prodanov, Ph.D., musicologist, is a full-time professor at the Academy of Arts, University of Novi Sad, Serbia. She regularly lectures LLL courses accredited by Serbian Institute for Advancement of Education in the field of transferring knowledge, communication and presentation skills and popular music. Areas of her competences are European and Serbian music of 20th and 21-century music.

Објављено
2019-06-30