Камерна музика Силарда Мезеија и диференциране подударности фактурних слојева у њеном тонском слогу (I)

  • Немања Совтић Универзитет у Новом Саду, Академија уметности, Катедра за музикологију и етномузикологију
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.5937/newso2158S
Кључне речи: Силард Мезеи, фолклор, алеаторика, фактура, тонски слог

Сажетак

Композитор и виолиста Силард Мезеи (Szilárd Mezei) дао је значајан, вишедеценијски допринос савременој музици у домаћим и интернационалним оквирима. Премда се његов уметнички приступ може повезати са музичким универзумом Ђерђа Сабадоша (György Szabados), аутора који је током седамдесетих и осамдесетих година прошлог века постао један од најутицајнијих стваралаца на средњеевропском културном простору, Мезеи представља особену појаву на овдашњој музичкој сцени. Са својим ансамблом претежно састављеним од истакнутих новосадских музичара Мезеи је реализовао већи број дискографских остварења у међупростору између композиције и импровизације. Свој композиторски опус Мезеи је жанровски разврстао на корпусе камерне и оркестарске музике, од којих је преглед камерне музике предмет истраживања у овом раду.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Dr Nemanja Sovtić (1984) je muzikolog i trombonista iz Novog Sada. Doktorirao je
muzikologiju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Docent je na Katedri za
muzikologiju i etnomuzikologiju Akademije umetnosti UNS. Član je Odbora Odeljenja
za scenske umetnosti i muziku Matice srpske i UO Muzikološkog društva Srbije. Autor
je monografskih studija Miroslav Čangalović: pevač–glumac (Srpsko narodno pozorište
i Matica srpska, 2021) i Nesvrstani humanizam Rudolfa Bručija – kompozitor i društvo
samoupravnog socijalizma
(Matica srpska, 2017), kao i zbirke studija, članaka i eseja
Muzikologija kao čitalački refleks (Akademija umetnosti Novi Sad, 2014). Objavio je
dvadeset radova u stručnim časopisima i tematskim zbornicima.

Објављено
2021-12-31