The Legend of Ohrid – Reception of Balletization of the Dance Tradition
Сажетак
У раду се разматрају тумачења кореографских аспеката различитих верзија извођења балета Охридска легенда Стевана Христића. У кореографијама овог балета, балетска лексика се комбинује са фолклорним мотивима, користећи принцип балетизације фолклора. Овакав кореографски приступ произвео је на балетској критичарској сцени плурализам мишљења – од осавремењивања фолклорних елемената до ставова да дело ипак припада традиционалној балетској кореографској структури. Плурализам мишљења даје могућност за отварање нових приступа у тумачењу саме кореографије. У овом раду је третиран антрополошки приступ, базиран на укрштању различитих стилова игре.
Сва права задржана (c) 2021 Интернационални часопис за музику Нови звук
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.