Постхумани 'преображај' у/на мрежи. Ана Гњатовић: Арахнин сан за клавир и електронику

  • Биљана Лековић Универзитет уметности у Београду, Факултет музичке уметности, Катедра за музикологију https://orcid.org/0000-0002-8023-0281
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.5937/newso2158117L
Кључне речи: паукова мрежа, клавир, електроника, мит о Арахни, Кафка,, постхумано

Сажетак

Предмет овог рада је композиција Арахнин сан за клавир и електронику Ане Гњатовић. Ово дело премијерно је изведено 2019. године, на иницијативу пијанисткиње Наташе Пенезић, којој је композиција и посвећена. У тексту ћу настојати да сагледам пут и процес настанка овог остварења, разматрајући најпре изванмузичке 'импулсе' који су инспирисали ауторку, а на темељу идеје звуковне реализације паукове мреже (у електронском медију). Поред самог феномена мреже, основног мотива који разрађује, ауторка је имала и друге подстицаје (такође везане за појам мреже и свега онога што се за њега везује): од старогрчког мита о ткаљи Арахни, преко приповетке „Преображајˮ Франца Кафке, до текста „Задовољство у текстуˮ Ролана Барта. Све ове 'нити' чине основу за музичку/звуковну реализацију, утемељену на интеракцији и међудејству између електронског парта и клавирских ефеката и акција пијанисткиње.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Biljana Leković, Ph.D., musicologist, Assistant Professor at the Department of Musicology, Faculty of Music in Belgrade. She is also a Lecturer at the Interdisciplinary master studies of the Department of Theory of Arts and Media, University of Arts in Belgrade. She is a Vice President of the Centre for Popular Music Research. Her fields of interest include: contemporary music, new media practices, sound art, sound studies, and acoustic ecology. She is the author of two books: Modernist Project of Pierre Schaeffer – From Radiophony Analysis to Musical Research (2011) and Sound Art/Zvukovna umetnost: Musicological Perspective – Theories (2019).

Објављено
2021-12-31