Постхумани 'преображај' у/на мрежи. Ана Гњатовић: Арахнин сан за клавир и електронику
Сажетак
Предмет овог рада је композиција Арахнин сан за клавир и електронику Ане Гњатовић. Ово дело премијерно је изведено 2019. године, на иницијативу пијанисткиње Наташе Пенезић, којој је композиција и посвећена. У тексту ћу настојати да сагледам пут и процес настанка овог остварења, разматрајући најпре изванмузичке 'импулсе' који су инспирисали ауторку, а на темељу идеје звуковне реализације паукове мреже (у електронском медију). Поред самог феномена мреже, основног мотива који разрађује, ауторка је имала и друге подстицаје (такође везане за појам мреже и свега онога што се за њега везује): од старогрчког мита о ткаљи Арахни, преко приповетке „Преображајˮ Франца Кафке, до текста „Задовољство у текстуˮ Ролана Барта. Све ове 'нити' чине основу за музичку/звуковну реализацију, утемељену на интеракцији и међудејству између електронског парта и клавирских ефеката и акција пијанисткиње.
Сва права задржана (c) 2021 Интернационални часопис за музику Нови звук
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.