Идеолошки аспекти еротског капитала и патријархалних односа моћи у визуелним интерпретацијама Лоле Астанове

  • Растко Буљанчевић Студент докторских студија музикологије, Академија уметности, Универзитет у Новом Саду https://orcid.org/0000-0001-6247-8163
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.5937/newso2158098B
Кључне речи: Лола Астанова, еротски капитал, патријархат, визуелнa музичкa интерпретациј, пијанистички видео-клип

Сажетак

Лола Астанова је професионална узбекистанско-америчка пијанисткиња која је у складу са неоглобалистичким трендовима прибјегла контроверзним извођачким праксама. Тако су и њени екстравагантни музичко-визуелни „спектакли” препознатљиви по прекомјерном истицању женске сексуалности и одсуству високо-естетизованог, контемплативног клавирског звука. Циљ у овом раду је утврдити на који начин су идеолошке и интерпретативне стратегије ове неконвенционалне умјетнице прожете еротским капиталом и патријархалним односима моћи у савременом потрошачком друштву. Направљен је избор јавно доступних Астановиних наступа, углавном презентованих широј јавности путем видео-клипова. Притом, нагласак је, разумљиво, стављен на Астановине интерпретације умјетничке музике, чији су прозаични елементи еротике и предраматизоване музичке нарације првенствено, мада не и само, намијењени уху патријархално интерпелираног слушаоца.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Растко Буљанчевић је студент докторских студија на Академији уметности у Новом Саду. Добитник је двије Изузетне награде Универзитета у Новом Саду за научне и стручне радове. У периоду од једног семестра био је студент на размјени на Универзитету Комплутенсе у Мадриду. Његова научно-истраживачка дјелатност обухвата теме из области филмске музике, аудиовизуелне културе, студија перформанса и музичке критике, са нагласком на звучни аспект савремене шпанске и италијанске неореалистичке кинематографије. Недавно је учествовао на Тринаестом међународном симпозијуму La creación musical en la banda sonora. Члан је међународног професионалног удружења за студије популарне музике (IASPM).

Објављено
2021-12-31