Идеолошки аспекти еротског капитала и патријархалних односа моћи у визуелним интерпретацијама Лоле Астанове
Сажетак
Лола Астанова је професионална узбекистанско-америчка пијанисткиња која је у складу са неоглобалистичким трендовима прибјегла контроверзним извођачким праксама. Тако су и њени екстравагантни музичко-визуелни „спектакли” препознатљиви по прекомјерном истицању женске сексуалности и одсуству високо-естетизованог, контемплативног клавирског звука. Циљ у овом раду је утврдити на који начин су идеолошке и интерпретативне стратегије ове неконвенционалне умјетнице прожете еротским капиталом и патријархалним односима моћи у савременом потрошачком друштву. Направљен је избор јавно доступних Астановиних наступа, углавном презентованих широј јавности путем видео-клипова. Притом, нагласак је, разумљиво, стављен на Астановине интерпретације умјетничке музике, чији су прозаични елементи еротике и предраматизоване музичке нарације првенствено, мада не и само, намијењени уху патријархално интерпелираног слушаоца.
Сва права задржана (c) 2021 Интернационални часопис за музику Нови звук
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.