14:30 Бранке Поповић: Игра „музичког chronosa“

  • Милица Лазаревић Докторски кандидат, Универзитет уметности у Београду, Факултет музичке уметности, Катедра за музикологију
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.5937/newso2157053L
Кључне речи: Бранка Поповић, 14:30, музичко време, време, постмодернизам, постминимализам

Сажетак

У раду се разматра композиција 14:30 за два клавира Бранке Поповић као својеврсна постмодернистичка игра „музичког chronosa“ (Игор Стравински). Сагледавање естетичкопоетичких питања и ставова композиторке који се тичу музичког времена и времена уопште, као и аналитичко-интерпретативно разматрање 14:30 намерено је да укаже на сложеност проблема на који ово дело у суштини већ својим насловом реферира: на многострукост смисла једног ʼисечкаʼ, ʼфрагментаʼ времена, који може да се оствари различитим композиционо-техничким средствима и да се доживи на различите начине. С обзиром на претежну примену минималистичких техника, традиционалних начина обликовања, као и поступака који резонирају са експресионизмом указано је и на могуће уже стилско позиционирање дела у оквиру постмодернизма.
 

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Milica Lazarević is a Ph.D. candidate at the Department of Musicology of the Faculty of Music, University of Arts in Belgrade. She is also music theacher and head of the expert council for Theory subjects in the Music School “Marko Tajčević” (Lazarevac), as well as a teaching associate at the Department of Musicology of FoM. She is one of the editors of five annual collections of student papers of FoM. She is also the author of book A Wittgensteinian Approach to a Piece of Music. Musical-Language Games of the Viennese School: New rules and Old Forms (edition of FoM, 2015) and a series of papers published in (student and thematic) proceedings and the Journal of Art and Media Studies.

Секција
Articles