Музика као агрегат боја. Разговор са Марком Никодијевић

  • Јелена Новак Центар за студије социологије и естетике музике, Нови универзитет у Лисабону
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.5937/newso2157001N
Кључне речи: Марко Никодијевић, опера, Седам смрти Марије Калас

Сажетак

Чланак примљен 9. јуна 2021.

Чланак прихваћен 14. јуна 2021.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Jelena Novak (CESEM, Universidade NOVA de Lisboa) works as a researcher, lecturer, dramaturge, music critic and curator, aimed at bringing together critical theory and contemporary art. Her fields of interest are: music and opera in the age of posthuman, extended vocalities, singing and new media, capitalist realism, voice studies and feminine identities in music. Novak has been a founding committee member of the Society for Minimalist Music and a founding member of the editorial collective Teorija koja hoda, TkH [Walking Theory]. In 2013 she won the Thurnau Award for Music-Theatre Studies from the University of Bayreuth. Her most recent books are Postopera: Reinventing the Voice-Body (Ashgate/Routledge, 2015), Operofilia (Orion Art, 2018) and Einstein on the Beach: Opera Beyond Drama (co-edited with John Richardson, Routledge, 2019).

Објављено
2021-07-13
Секција
Articles