Монографије о композиторима као жанр у оквиру музикологије

  • Мелита Милин Музиколошки институт САНУ, Београд
Кључне речи: монографије о композиторима, монографије о српским композиторима, монографија о Љубици Марић, музичка анализа и биографија, самореферентност музичких дела

Сажетак

Монографије о композиторима могу се међусобно знатно разликовати зависно од основних приступа аутора којима они дефинишу начин и меру коришћења биографске грађе у односу на музичкоаналитички део. Да не би била једноставна музичка биографистика, монографија треба да на комплементаран начин обухвати живот и рад композитора – уз подразумевајуће контекстуализације – и да их доведе у смислену везу на промишљен, критички начин. Том идеалном циљу треба тежити, иако се најчешће постиже више или мање успешан хибрид биографије и музичке анализе.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Melita Milin is a Senior Researcher at the Institute of Musicology, in Belgrade (retired). She studied at the Faculty of Music in Belgrade and obtained her PhD at the University of Ljubljana. Her main research area is twentieth-century Serbian music in a European context, with an emphasis on musical nationalism, relationships of music and politics and the output of Ljubica Marić. She was a member of three international musicological projects; leader of the Institute’s main project (2011–2017); Director of the Institute (2013–2017); co-founder and Editor-in-Chief of the first five annual issues of the journal Muzikologija (2001–2005). She is the author of a book on Serbian music after 1945, and a monograph on Ljubica Marić, the editor of the correspondence between J. Slavenski and his Schott publisher, co-editor of a collection of papers on music in postsocialism, editor of several other collected papers.

Објављено
2021-01-29