Анатомија гласа: два погледа на изложбу Пост-опера (галерија „Tent” и „V2_Lab for the Unstable Media”, Ротердам, 19. април – 30. јуни и 3–26. мај 2019. године)

  • Ивана Илић Универзитет уметности у Београду, Факултет музичке уметности, Катедра за музичку теорију
  • Ива Ненић Универзитет уметности у Београду, Факултет музичке уметности, Катедра за етномузикологију
Кључне речи: опера, постопера, оператично, глас, тело, певајуће машине

Сажетак

У раду се говори о изложби Пост-опера, комплексном и провокативном кустоском пројекту Крис Дител и Јелене Новак, у којем су у међусобном сапостављању и огледању визуелних уметности, технологије и опере из стваларачке и теоријске перспективе истражене вишезначне, променљиве релације између гласа и (људског) тела. У првом делу рада сагледава се сам кустоски поступак, у помаку од његове посредничке функције између дела и публике ка пракси која интервенише у оба домена и резултира изложбом као аутономним уметничким објектом. У другом делу рада тумачи се политичност-дејственост певајућег и говорећег гласа у савременој уметности и култури, док су у трећем делу сагледане ресемантизације односа између певајућег тела и певаног гласа у оквиру „инсталирања оперског”.

Биографије аутора

##submission.authorWithAffiliation##

Др Ивана Илић, музиколошкња, доценткиња на Катедри за музичку теорију Факуклтета музичке уметности у Београду. Поља интересовања: историја и епистемологија музичке теорије и анализе, музичка форма, савремена српска музика, музичке институције и културална политика у Србији.

##submission.authorWithAffiliation##

Др Ива Ненић је етномузиколошкиња и теоретичарка културе. Ради као доценткиња на Катедри за етномузикологију Факуклтета музичке уметности у Београду, и у својству предавачице остварује сарадњу са постдипломским студијама организованим на Универзитету уметности  (теорија уметности и медија, менаџмент у култури).

Објављено
2020-07-19