Jeunesses musicales of Yugoslavia (1954–1991) Acitivities in the Countries of Eastern Bloc Through the Prism of Socialist Yugoslavia Cultural Diplomacy

  • Ивана Весић Музиколошки институт САНУ, Београд
  • Марија Голубовић Истраживач-приправник, Музиколошки институт САНУ; докторанд, Катедра за историју, Филозофски факултет, Универзитет у Београду
  • Вања Спасић Истраживач-приправник, Музиколошки институт САНУ; докторанд, Факултет за медије и комуникације, Београд
Кључне речи: SFR Yugoslavia, Eastern Bloc, cultural exchange, cultural diplomacy, Jeunesse Musicales of Yugoslavia

Сажетак

In this paper we focused on the collaboration of the Jeunesses Musicales of Yugoslavia (JMY) with similar organisations of the Eastern Bloc countries. Besides pointing to the various activities that the JMY carried out from the early 1960s to the late 1980s, certain general tendencies in the process of cultural exchange were also underlined. The aim is to consider whether the JMY’s cooperatian with Eastern Bloc organisations followed Yugoslav foreign policies in the cultural sphere at the time.

Биографије аутора

##submission.authorWithAffiliation##

Ивана Весић је доктор и мастер социологије, као и мастер музикологије. Научни је сарадник у Музиколошком институту САНУ (Београд, Србија). Њена истраживања усмерена су на испитивања социисторијских димензија уметничке и популарне музике у Србији и Југославији од половине XIX века до краја XX века, с акцентом на проблеме музичког укуса и потрошње, односа између музике и политике, музике и друштвених промена итд. Аутор је бројних чланака и поглавља у тематским зборницима и научним часописима. А  утор је и књиге Конструисање српске музичке традиције у периоду између два светска рата (Музиколошки институт, 2018), као и ко-аутор књиге Између уметности и живота – о делатности удружења музичара у Краљевини СХС/Југославији ((Музиколошки институт, 2017). Члан је редакције међународног часописа Музикологија.     

##submission.authorWithAffiliation##

Марија Голубовић дипломирала је на Катедри за клавир на Факултету музичке уметности у Београду. На истом факултету завршила је специјалистичке студије из клавира и камерне музике. Тренутно је студент докторских студија на Филозофском факултету Универзитета у Београду, на Одељењу за историју. Тема њеног истраживања је улога руске емиграције у музичком животу Београда између два светска рата. Објављивала је радове у научним часописима и тематским зборницима. Њено поље интересовања обухвата руску музичку емиграцију после 1917. на Балкану (посебно у Београду између два светска рата), руску музику и српску клавирску музику. Од 2019. године ради у звању истраживача-приправника у Музиколошком институту САНУ.

##submission.authorWithAffiliation##

Вања Спасић је музиколошкиња, истраживач-сарадник Музиколошког института САНУ. Основне и мастер академске студије завршила је на Катедри за музикологију Факултета музичке уметности (Универзитет уметности, Београд). Тренутно је студент докторских студија на Факултету за медије и комуникације (Универзитет Сингидунум, Београд) и ради на изради докторске дисертације под називом Самоуправљање у култури: Опера Народног позоришта у Београду (1970–1990). Учествовала је на симпозијумима у земљи и иностранству. Објавила је неколико ауторских научних радова.

Објављено
2020-07-19