Поцупкивање као препознатљива структурална карактеристика српског кола: аспекти идентификације и нотације

  • Селена Ракочевић Универзитет уметности у Београду, Факултет музичке уметности, Катедра за етномузикологију
Кључне речи: српско коло, образац покрета, поцупкивање, идентификација, кинетографија

Сажетак

Коло или, у научној литератури, коло у три, најраширенији је плесни жанр у Србији након Другог светског рата, који последњих деценија представља витални симбол националног идентитета те, последично, добија придев српско. Без обзира на то што су многи истраживачи записали образац покрета кола Лабановом кинетографијом више пута од 1980-их година и што су његове микроструктуралне и формалне одлике биле предмет етнокореолошких анализа у Србији, извођачке посебности и захтевности записивања покрета испружања и савијања ногу који утичу на вертикалне помераје тежишта тела, тзв. поцупкивање, а који су његова препознатљива одлика, нису дискутоване до сада. Овај чланак, стога, истражује аспекте извођања и нотације поцупкивања у српском колу.   

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Ethnochoreologist and ethnomusicologist focused on diversities of multicultural and multiethnic dance and musical traditions of Serbia, author of four books devoted to traditional dance and music. Curently she is an associated professor at the Department for Ethnomusicology, Faculty of Music, Belgrade and at the Music Department at the Academy of Arts, Novi Sad, where she teaches ethnochoreology. She was a guest lecturer at the Conservatorio Superior de Musica de Vigo (Spain) and Irish World Academy of Music and Dance (Ireland) under the ERASMUS+ . She was a team member of the successful nomination of “Kolo. Traditional Dance in Serbia” for the Representative List of Intangible Cultural Heritage of UNESCO in 2017.

Објављено
2019-12-31