Аудио-визуелна композиција „Вода” Владимира Кораћа – Nomen est omen

  • Ксенија Стевановић Радио Телевизија Србије, Радио Београд 3
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.5937/newso2464091S
Кључне речи: Владимир Кораћ, вода, Мокрањчева награда, електроакустична композиција, „live” електроника, хармоника

Сажетак

Композитор Владимир Кораћ (1986) ствара дела за соло инструменте, различите камерне ансамбле, симфонијски оркестар, електронику, као и електроакустичке композиције, које чине окосницу његовог досадашњег опуса. У овој области његова остварења поседују препознатљивост у погледу одабраних средстава, а то су: сведене фактуре, проистекле из спектралне анализе звука, употреба припремљених електронских структура и контролисаног „live” процесовања, те рад са временском димензијом композиције. Врхунац досадашњег Кораћевог опуса је аудио-визуелна композиција Вода, која је понела награду „Стеван Мокрањац” за најбоље дело српске уметничке музике у 2023. години. Рад се бави основним аналитичким аспектима дела, као и покушајем инцијалног трасирања једног могућег читања метафоре воде коју ова композиција нуди. 

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Ксенија Стевановић (Београд, 1976) завршила је студије музикологије на Факултету музичке уметности у Београду. Ради као музички уредник на Трећем програму Радио Београда од 2004. године, где реализује бројне пројекте, а посебно оне везане за активности Електронског студија Радио Београда. Текстови су јој објављивани у домаћим и иностраним стручним публикацијама, а коауторка је поглавља у књизи Distributed Creativity: Collaboration and Improvisation in Contemporary Music,  коју је објавио Oxford Univeristy Press 2017. године. Њене примарнe области интересовања су електроакустичка и експериментална музика, музичко извођаштво, опера и филозофија музике.

Објављено
2025-01-18