Уметност музичке интерпретације: непозитивистички приступи у италијанском музичком и критичком дискурсу (1930–1989)

  • Јулија Матејић Independent researcher, Belgrade
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.5937/newso2464042M
Кључне речи: музичка интерпретација, музички текст, недостатност нотације, Крочеов идеализам, La Rassegna Musicale

Сажетак

Предмет чланка је дискусија угледних италијанских мислилаца, музиколога и критичара на тему музичке интерпретације, започета 1930. године у часопису La Rassegna Musicale. У годинама које су уследиле – насупрот позитивизму који је у Италији доминирао крајем XIX века, a под утицајем Крочеовог (Benedetto Croce) идеализма – бројни аутори удахнули су живот извођачу, препознајући његов удео у стварању музичког значења. Овај сумарни преглед најзначајнијих аргумената одабраних италијанских аутора од 1930-их до 1980-их, пружа увид у ту динамичну расправу која до сада није добила место у домаћој музиколошкој литератури. Значај њиховог отклона од доминантно позитивистичког приступа наглашен је чињеницом да су слични постулати у англосаксонској литератури добили замах значајно касније – тек крајем XX и почетком XXI века.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Др Јулија Матејић завршила је студије клавира на Факултету музичке уметности. Од тада, њена интересовања проширила су се најпре на област културне политике и менаџмента у култури, а затим и на теорију уметности. Након интердисциплинарних мастер студије Унеско катедре за културну политику и менаџмент (интеркултурализам и медијација на Балкану), она је одбранила и докторску дисертацију на Универзитету уметности. Њена истраживачка интересовања укључују: интердисциплинарне студије о извођењу (сa фокусом на музичком извођењу), уметност у јавном простору, политику сећања, културу и одрживи развој, интеркултурални дијалог.

Објављено
2025-01-18