Уметност музичке интерпретације: непозитивистички приступи у италијанском музичком и критичком дискурсу (1930–1989)
Сажетак
Предмет чланка је дискусија угледних италијанских мислилаца, музиколога и критичара на тему музичке интерпретације, започета 1930. године у часопису La Rassegna Musicale. У годинама које су уследиле – насупрот позитивизму који је у Италији доминирао крајем XIX века, a под утицајем Крочеовог (Benedetto Croce) идеализма – бројни аутори удахнули су живот извођачу, препознајући његов удео у стварању музичког значења. Овај сумарни преглед најзначајнијих аргумената одабраних италијанских аутора од 1930-их до 1980-их, пружа увид у ту динамичну расправу која до сада није добила место у домаћој музиколошкој литератури. Значај њиховог отклона од доминантно позитивистичког приступа наглашен је чињеницом да су слични постулати у англосаксонској литератури добили замах значајно касније – тек крајем XX и почетком XXI века.
Сва права задржана (c) 2024 Интернационални часопис за музику Нови звук
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.