Пројекције музичког простор-времена у Инструменталним песмама Петра Озгијана
Сажетак
Поводом 70 година од рођења Петра Озгијана (1932–1979) и објављивања три компакт диск издања са готово свим његовим композицијама, музиколог Драгана Стојановић-Новичић издвојила је Инструменталне песме за 26 женских гласова (1978) као композицију која на еклатантан начин осликава композиторов зрео музички рукопис. Међу бројним карактеристикама, ауторка издваја „узбудљиву сонорност” наведене композиције, првенствено имајући у виду одабрани медиј. У том смислу, изазовно је поставити Инструменталне песме у контекст расправе о феномену музичког простор-времена у музици ХХ века. У потрази за одговорима на питање о пореклу уочене сонорности, али и бројним другим занимљивим аспектима ове композиције, посегнуће се за музичко-аналитичким поступком који се темељи на читању музичког текста кроз феномен музичког простор-времена.
Сва права задржана (c) 2024 Интернационални часопис за музику Нови звук
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.