Пројекције музичког простор-времена у Инструменталним песмама Петра Озгијана

  • Мина Божанић Универзитет уметности у Београду, Факултет музичке уметности, Катедра за музикологију
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.5937/newso2464017B
Кључне речи: музичко простор-време, Петар Озгијан, Инструменталне песме, пројекције музичког простор-времена, музички ток

Сажетак

Поводом 70 година од рођења Петра Озгијана (1932–1979) и објављивања три компакт диск издања са готово свим његовим композицијама, музиколог Драгана Стојановић-Новичић издвојила је Инструменталне песме за 26 женских гласова (1978) као композицију која на еклатантан начин осликава композиторов зрео музички рукопис. Међу бројним карактеристикама, ауторка издваја „узбудљиву сонорност” наведене композиције, првенствено имајући у виду одабрани медиј. У том смислу, изазовно је поставити Инструменталне песме у контекст расправе о феномену музичког простор-времена у музици ХХ века. У потрази за одговорима на питање о пореклу уочене сонорности, али и бројним другим занимљивим аспектима ове композиције, посегнуће се за музичко-аналитичким поступком који се темељи на читању музичког текста кроз феномен музичког простор-времена.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Мина Божанић је докторски кандидат на Факултету музичке уметности у Београду. Објављивала је радове у часописима Нови звук – Интернационални часопис за музику / New SoundInternational Journal of Music, Зборник Матице српске за сценске уметности и музику, Зборник Академије уметности у Новом Саду и Музика (Сарајево). Излагала је на научним скуповима у Београду (2015, 2014. и 2013), а била је и  један од сарадника у изради два капитална издања: Историја уметности у Србији: XX век (III том, ур. др Мишко Шуваковић) и Српска енциклопедија (ур. др Мирјана Веселиновић-Хофман). Њена истраживачка интересовања односе се на феномен музичког простор-времена у музици XX и XXI века.

Објављено
2025-01-18