ВЕЛИКИ ФЕСТИВАЛСКИ ЈУБИЛЕЈ Приказ 60. Глазбене трибине (3–5. новембар 2023)

  • Милош Маринковић Музиколошки институт Српске академије наука и уметности

Сажетак

Утемељена раних 1960-их у Опатији, Југословенска музичка трибина (данас Глазбена трибина /ГТ/) све је до распада Југославије (1990) представљала јединствено место интеракције и комуникације међу југословенским композиторима разнородних естетичких, поетичких и стилистичких усмерења. Овај фестивал одавно више није југословенски, одскора ни опатијски, али се, упркос свим недаћама, одржао као веома важно стециште савремене музике. Прошле године је, од 3. до 5. новембра у Осијеку, под покровитељством Хрватског друштва складатеља и Cantus d.o.o. одржана јубиларна 60. ГТ, која је настојала да реафирмише нека питања из прошлости, сагледа актуелни тренутак савремене музике, и најважније, отвори перспективе за њену будућност.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Miloš Marinković, Ph.D., is a Research Associate at the Institute of Musicology SASA. He completed his doctoral studies in musicology at the Faculty of Music in Belgrade, where he defended his doctoral dissertation Yugoslav Festivals of Contemporary Music Established During the Sixties of the Twentieth Century: Interconnections of Artistic, Social and Political Platforms (2023). He held a scholarship from the CEEPUS program as part of a research stay at the University of Ljubljana. Marinković worked on the main project of the Institute of Musicology SASA, Identities of Serbian Music from Local to Global Frameworks: Traditions, Changes, Challenges, and he is currently engaged in the project Applied Musicology and Ethnomusicology in Serbia: Making a Difference in Contemporary Society — APPMES (financed by the Serbian Science Fund). His research interests focus on contemporary music, music festivals and the relationship between music and politics in former socialist countries.

Објављено
2024-08-12