Српски звуци – рапсодије за клавир Јована Пачуа (представљање нотног издања и компакт диска)

  • Маријана Кокановић Марковић Универзитет у Новом Саду, Академија уметности
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.5937/newso2463105K
Кључне речи: Јован Пачу, Српски звуци, рапсодије, клавир

Сажетак

У животном путу лекара и музичара Јована Пачуа (1847−1902) укрштају се различите гране његове плодне и богате стваралачке личности, које му дају истакнуто место у историји српске музике 19. века. Иако је по основној вокацији био лекар, од раног детињства стицао је и музичко образовање, делујући током активног стваралачког периода као композитор, пијаниста, музички педагог и публициста. У првом штампаном издању Пачуових рапсодија за клавир Српски звуци објављено је осам, од укупно дванаест рапсодија, чији се рукопис чува у Архиву Музиколошког института Српске академије наука и уметности у Београду. У оквиру овог нотног издања објављен је и компакт диск са снимцима истих дела у интерпретацији наших реномираних пијаниста и клавирских педагога (Душан Трбојевић, Зорица Димитријевић-Стошић, Дубравка Јовичић и Мирјана Шуица Бабић).

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Маријана Кокановић Марковић je редовни професор на Катедри за музикологију и етномузикологију Академије уметности Универзитета у Новом Саду. Дипломирала је (Музичка педагогија, Музикологија), магистрирала и докторирала (Музикологија) на Академији уметности у Новом Саду. Учествовала је на конференцијама у земљи и иностранству и објавила бројне студије, као и лексикографске чланке (Српски биографски речник, Српска енциклопедија, Grove Music Online, Österreichisches Musiklexikon). Објавила је монографију Друштвена улога салонске музике у животу и систему вредности српског грађанства у 19. веку (2014), а са Ладом Дураковић књигу Franz Lehár kapelnik Carske i kraljevske mornarice u Puli (2020). Приредила је прву књигу Сабраних дела Корнелија Станковића Клавирска музика Корнелија Станковића (са Даницом Петровић, 2004) и Албум салонских игара за клавир Из новосадских салона (2010). Коаутор је антологије 19th-Century Salon Music from the Balkans (2020). Добитница је Награде „Стана Ђурић Клајн“ из области примењене музикологије за приређивање и ауторство свих пропратних музиколошких прилога збирке композиција Јован Пачуа Српски звуци – рапсодије за клавир (2022). Учествовала је на пројектима у земљи и иностранству. У фокусу њених научних интересовања је музика 19. века, а посебно популарни жанрови (салонска музика, оперета) у српским, балканским и европским оквирима. Усавршавала се у Бечу и Лајпцигу.

Објављено
2024-08-12