Educational Mission of Milan Đ. Milićević (1831–1908) in the Context of Serbian Music Education

  • Милена Петровић Катедра за солфеђо и музичку педагогију, Факултет музичке уметности, Универзитет уметности у Београду
  • Марина Марковић Универзитет уметности у Београду, Факултет музичке уметности, Катедра за музикологију
  • Сара Савовић Докторанд, Катедра за солфеђо и музичку педагогију, Факултет музичке уметности, Универзитет уметности у Београду
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.5937/newso23062081P
Кључне речи: Милан Ђ. Милићевић, црквени напеви, народне песме, народна музичка педагогија

Сажетак

Списатељски опус српског просветитеља, књижевника, педагога, преводиоца и етнографа Милана Ђ. Милићевића употпуњује постојећу слику о музичкој педагогији у Србији другој половини XIX века. Иако се у својим радовима Милићевић није директно бавио музичко-педагошким проблемима, био је чврстог становишта да учење музике има пресудну улогу у моралном развоју појединца и заједнице и то уколико је засновано на овладавању црквеним напевима и народним песмама у наставном процесу. То би одговарало концепту народне музичке педагогије, који је у складу с општим смерницама у музичком образовању у Србији у XIX веку.

Биографије аутора

##submission.authorWithAffiliation##

Др Милена Петровић, музиколог и музички педагог, редовни професор на Катедри за солфеђо и музичку педагогију Факултета музичке уметности у Београду. Од 2016. године организује међународни Педагошки форум сценских уметности који се сваке године одржава у Београду. Председник је Српског форума за истраживање у музичкој педагогији. Аутор је три књиге и више од 100 радова који су објављени у домаћим и међународним зборницима и часописима. Члан је програмских одбора националних и међународних научних конференција. Учествовала је као предавач на више од педесет конференција у земљи и иностранству. Главне области њеног интересовања су музичка педагогија, психологија музике, порекло музике, музиколингвистика и зоомузикологија.

##submission.authorWithAffiliation##

Др Марина Марковић, музиколог, доцент на Катедри за музикологију Факултета музичке уметности у Београду. Главна подручја њеног истраживачког интересовања јесу музика православне провенијенције – превасходно српска и руска, као и интердисциплинарне студије музике. Била је ангажована у својству истраживача на пројекту Неми хорови. Српске музичке збирке из Земуна у XIX и раном XX веку [Voiceless Choirs. Serbian Musical Collections from Zemun in 19th and Еarly 20th Centuries], реализованом у сарадњи Британске библиотеке из Лондона, Историјског архива Београда и Факултета музичке уметности. Аутор је књиге је књиге о српској црквеној музици Песме Србљака у једногласним записима српских мелографа (Београд: Сигнатуре, 2006). Своје научне радове публикује у часописима и тематским зборницима домаћег и међународног значаја и учествује на националним и интернационалним научним скуповима.

##submission.authorWithAffiliation##

Сара Савовић је истраживач приправник и студент треће године докторских студија на одсеку за музичку педагогију, на Факултету музичке уметности, Универзитета уметности у Београду. Њена интересовања у истраживачком раду јесу предшколско музичко образовање, а посебно рад са децом са поремећајем из спектра аутизма. Аутор је и коаутор радова који су изложени И објављени у зборницима Педагошког форума сценских уметности (2023, Београд), Међународног форума студената глазбене педагогије (2021, Хрватска) и Међународног симпозија глазбених педагога (2021, Хрватска). Као члан организационог тима међународне конференције и студентског форума Европске асоцијације за музику у школама – ЕАС, сарађивала је са бројним европским музичким педагозима, истраживачима и научницима у области музичке педагогије (Београд, 2022; Лион, 2023).

Објављено
2024-01-24
Секција
Articles