НЕПОСТОЈЕЋА ПРОШЛОСТ ДАЛЕКЕ БУДУЋНОСТИ. О КОМПОЗИЦИЈИ POST-EXCAVATION ACTIVITIES СВЕТЛАНЕ МАРАШ

  • Ана Гњатовић Универзитет у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, Факултет уметности
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.5937/newso22059089G
Кључне речи: Светлана Мараш, Post-Excavation Activities, експериментална радиофонија, електроакустучка музика, радио, звучни објекти, архив имагинарног

Сажетак

У тексту је интерпретирана електроакустичка радиофонска композиција Светлане Мараш Post-Excavation Activities (2020). Композициони принцип који ауторка назива инверзијом конкретне музике, а који укључује рад са звуковима дигиталног порекла чија је сврха да личе на пронађене звучне артефакте, упоређен је са архивима имагинарног. Пратећи намеру Светлане Мараш да медиј представи као звучећи композициони слој, анализирано је које је звучне објекте у делу могуће репрезентацијски одредити и како они учествују у комуникативности музичког дела. Истакнут је значај радија као медија, али и контекст Електронског студија Радио Београда у коме су материјали за композицију настајали.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Ana Gnjatović je kompozitorka, zvučna i višemedijska umetnica bazirana u Beogradu. Zaposlena je na Fakultetu umetnosti Univerziteta u Prištini/Kosovskoj Mitrovici. Njene kompozicije izvodjene su širom Evrope, u Izraelu, Meksiku, SAD i Japanu.

Објављено
2022-07-07