Неутрализовање трауме: неокласицизам као модернистички (?) противотров за друштвене бољке

Кључне речи: неокласицизам, Париз двадесетих, Београд педесетих, умерени модернизам, Први светски рат, Други светски рат

Сажетак

У овом раду представићемо услове у којима се неокласицизам појавио у Паризу, убрзо након завршетка Првог светског рата. Исто тако, представићемо и услове у којима се неокласицизам појављује у српској музици, будући да се ту, као доминантан правац, у поређењу са својим француским панданом појављује знатно касније – након Другог светског рата. У овом тренутку, једина корелација између два неокласицизма је да се и један и други појављују након значајних, али примарно деструктивних историјских догађаја. Које би потом биле друге сличности и разлике између њих?

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

M. Bralović completed undergraduate and graduate studies of Musicology at the Department of Musicology, Faculty of Music in Belgrade, and currently employed as a research trainee at the Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts. He is also one of the founders of the Association for Preservation, Research and Promotion of Music “Serbian Composers”. 

Објављено
2019-06-30