Поцупкивање као препознатљива структурална карактеристика српског кола: аспекти идентификације и нотације
Сажетак
Коло или, у научној литератури, коло у три, најраширенији је плесни жанр у Србији након Другог светског рата, који последњих деценија представља витални симбол националног идентитета те, последично, добија придев српско. Без обзира на то што су многи истраживачи записали образац покрета кола Лабановом кинетографијом више пута од 1980-их година и што су његове микроструктуралне и формалне одлике биле предмет етнокореолошких анализа у Србији, извођачке посебности и захтевности записивања покрета испружања и савијања ногу који утичу на вертикалне помераје тежишта тела, тзв. поцупкивање, а који су његова препознатљива одлика, нису дискутоване до сада. Овај чланак, стога, истражује аспекте извођања и нотације поцупкивања у српском колу.
Сва права задржана (c) 2019 Интернационални часопис за музику Нови звук
Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.