EXAMINING THE ‘HYPER’ STATUS OF VARÈSE’S ‘PRISM’

  • Тијана Илишевић Универзитет уметности у Београду, Факултет музичке уметности, Катедра за музичку теорију
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.5937/10.5937/newso23061119I
Кључне речи: Едгар Варез, соноризам, Хиперпризма, звучне масе, теорија скупова, циљно усмерени процеси, хроматски агрегат

Сажетак

Рад нуди интерпретацију композиције Хиперпризма (Hyperprism) Едгара Вареза (Edgard Varèse), расправљајући о могућим значењима овог дела, са посебним нагласком стављеним на истраживање 'хипер' статуса овог дела као 'призме'. Ослањајући се на поетику самог композитора, и имајући на уму његов научни приступ звуку и артикулацији звука, овај рад предлаже интерпретацију значења дела из угла геометрије, оптике и минералогије.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Тијана Илишевић је рођена у Београду. Основне, мастер и специјалистичке и докторске студије завршила је на Факултету музичке уметности у Београду. Од 2017. године запослена је на Факултету музичке уметности као асистент на Катедри за музичку теорију. Излагала је на интернационалним конференцијама одржаним у организацији Катедре за музичку теорију ФМУ 2017. и 2019. године, као и на интернационалним конференцијама у организацији интернационалног Друштва за музичку анализу (The Society for Music Analysis /SMA/), у Саутхемптону (SotonMAC2019) и италијанског Друштва за анализу и теорију музике (Gruppo Analisi e Teoria Musicale /GATM/), у Салерну 2022. године. Области њеног научног интересовања обухватају наратолошку, семиотичку, семантичку, психолошку и херменеутичку анализу посттоналне музике двадесетог века.

Објављено
2023-09-17